آموزش روش‌های مختلف خروجی گرفتن از دستگاه حضور و غیاب

آموزش روش‌های مختلف خروجی گرفتن از دستگاه حضور و غیاب

هدف اصلی استفاده از سیستم‌های حضور و غیاب، ثبت و مدیریت دقیق داده‌های تردد پرسنل برای محاسبه حقوق و دستمزد است. حال آنکه برای محاسبه ساعات کاری، میزان اضافه کار و کسر کار نیاز به انتقال اطلاعات به محیط نرم افزار حضور و غیاب است. بسته به نوع دستگاه مورد استفاده روش‌های مختلفی برای خروجی گرفتن از دستگاه حضور و غیاب دارد که عمده ترین روش‌ها استفاده از کابل شبکه (LAN) و پورت USB (فلش مموری) است. در دستگاه‌های قدیمی برای تخلیه دستگاه از معمولا از پورت سریال و پورت RS485 استفاده می‌کردند که این دو پورت بر روی دستگاه‌های جدید در نظر گرفته نشده است. به طور کلی تخلیه اطلاعات در دستگاه‌های مختلف تشخیص چهره، اثر انگشتی، کارتی و غیره همگی از یک قانون پیروی می‌کند و شما می‌توانید بسته به قابلیت‌های دستگاه خود یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید.

0fa682e6 6977 4656 a8c5 4ad4271a6749 آموزش روش‌های مختلف خروجی گرفتن از دستگاه حضور و غیاب

روش‌های تخلیه اطلاعات دستگاه حضور غیاب

  1. تخلیه اطلاعات دستگاه با استفاده از فلش مموری (پورت USB)
  2. خروجی گرفتن از اطلاعات دستگاه با پورت شبکه (کابل LAN)
  3. خروجی گرفتن از طریق اتصال پورت‌های سریال ( RST32 یا (RS485
  4. تخلیه داده‌های دستگاه با استفاده از WIFI

توجه کنید پیش از انتقال اطلاعات باید دستگاه را در نرم افزار حضور و غیاب تعریف کنید. (جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله آموزش معرفی دستگاه در نرم افزار حضور و غیاب نانوتایم مطالعه نمائید)

در صورت ارتباط مستقیم دستگاه ساعت زنی با نرم افزار حضور و غیاب داده‌ها به طور مستقیم در نرم افزار ذخیره شده و نیاز به انتقال اطلاعات نیست. در بسیاری از سازمان‌ها که دستگاه به وسیله کابل LAN در شبکه کامپیوتری قرار دارد این ارتباط برقرار است. در دستگاه‌های قدیمی برای برقراری این اتصال از پورت‌های سریال ( RST32 یا (RS485 استفاده می‌شد که در حال حاضر منسوخ شده است.

تخلیه دستگاه با پورت USB

در این روش بدون نیاز به کابل کشی و تنها از طریق یک فلش مموری یا هارد اکسترنال می‌توان داده‌ها را از دستگاه به نرم افزار منتقل کرد. فرمت فلش مورد استفاده برای تخلیه اطلاعات باید FAT32 باشد. در غیر اینصورت باید فلش را تغییر فرمت دهید.

در صورتی که فرمت فلش مموری شما غیر از FAT32 بود باید فرمت فلش شما مطابق با تصویر زیر به FAT32 تغییر کند. (با فرمت فلش، کلیه اطلاعات روی فلش پاک خواهد شد، در صورت نیاز به اطلاعات روی فلش آنها را در محلی ذخیره نمائید.)

تخلیه دستگاه حضور و غیاب نانو تایم

تخلیه اطلاعات دستگاه ساعت زنی از طریق کابل شبکه و پورت LAN

یکی از امن‌ترین روش‌های انتقال اطلاعات از دستگاه به محیط نرم افزار حضور و غیاب ارتباط با کابل شبکه است. در این روش امکان از دست رفتن و پاک شده اطلاعات غیر ممکن است. در این روش باید از ایجاد اتصال بین دستگاه و سیستم مطمئن شوید که به این منظور شما باید از دستور Ping استفاده کنید. توجه نمائید کلیه دستگاه های حضور و غیاب دارای رنج آی پی 192.168.2.201 هستند. برای ادامه کار باید وارد نرم افزار حضور و غیاب شده و از منوی، گزینه فراخوانی تردد‌ها از دستگاه را انتخاب کرده و در پنجره باز شده بر روی آیکن کلیک کرده تا ارتباط بین دستگاه و نرم افزار اطلاعات برقرار شود و اطلاعات منتقل شوند. در نهایت شما می توانید با مراجعه به منوی گزارشات و گزینه گزارش کارکرد پرسنل براحتی به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

419ac918 58ed 4e9f a168 9937dbe9a685 آموزش روش‌های مختلف خروجی گرفتن از دستگاه حضور و غیاب

تخلیه اطلاعات دستگاه ساعت زنی از طریق WIFI

این روش تنها بر روی دستگاه‌های مجهز به ماژول وای فای یا دستگاه‌هایی امکان اضافه کردن ماژول را دارند امکان پذیر است. با روی کار آمدن دستگاه‌های مجهز به ماژول WIFI خروجی گرفتن از داده‌های دستگاه بسیار راحت شده و تنها با قرار گرفتن دستگاه در شبکه WIFI امکان تخلیه اطلاعات وجود دارد. در بساری از دستگاه‌ها امکان اضافه کردن ماژول WIFI وجود دارد.  این ماژول ها قابلیت دریافت داده ها از دستگاه ساعت زنی و انتقال بر روی سیستمی که نرم افزار حضور و غیاب بر روی آن نصب شده است را دارد. به این منظور دستگاه و سیستم کامپیوتر (که نرم افزار حضور و غیاب روی آن نصب شده) به یک وای فای (با رنج( IP یکسان متصل می‌شوند. سپس در قسمت تنظيمات دستگاه –> تنظيمات ارتباط –> شبکه بي سيم –> پيشرفته –> گزینه dhcp را انتخاب کنید. در مرحله بعد ادرس IP گرفته شده را در گزينه اول همين قسمت (قسمتی که اسم واي فاي هست) قرار می‌دهیم و  مجدد به عقب بازگشته و در قسمت شبکه، ادرس اي پي گرفته شده را قرار می‌دهیم. و در نهایت داخل سيستم کامپیوتری با دستگاه ارتباط برقرار کرده و و فراخواني اطلاعات از دستگاه انجام را می‌دهیم.

مهمترین ویژگی تخلیه اطلاعات دستگاه از طریق ماژول WIFI، سرعت و امنیت بسیار بالای انتقال اطلاعات است. همچنین با استفاده از اینروش امکان انتقال اطلاعات چندین دستگاه به طور همزمان به نرم افزار وجود دارد و نیاز به اتصالات سخت‌افزاری و جابجایی دستگاه نیست. همچنین هزینه راه اندازی شبکه های بی سیم مانند WIFI در مقایسه با شبکه های کابلی مقرون بصرفه تر است.

خروجی اطلاعات دستگاه با پورت سریال

اتصال سیستم حضور غیاب به کامپیوتر از طریق پورت سریال از قدیمی‌ترین روش‌های تخلیه دستگاه حضورغیاب است. در این روش نیاز به یک کابل سریال است. یک سمت کابل را به پورت سریال کامپیوتر نصب کنید و سمت دیگر را به پورت سریال دستگاه حضور و غیاب متصل کنید. ( این پورت با عبارت com port یا RS232 روی دستگاه مشخص شده است)

پیش از انتقال اطلاعات باید درایور دستگاه و همچنین نرم افزار حضور و غیاب را بر روی سیستم نصب کنید و با برقراری ارتباط دستگاه و سیستم اقدام به تخلیه اطلاعات و انتقال به نرم افزار کنید.

راحت ترین روش خروجی گرفتن از دستگاه حضور و غیاب

به نظر می‌رسد ساده‌ترین روش برای خروجی گرفتن از اطلاعات دستگاه و انتقال به نرم افزار استفاده از فلش مموری، هارد اکسترنال و روش اتصال به WIFI است. در صورتی که در سازمان شما از دستگاه‌های قدیمی استفاده می‌شود به منظور افزایش بازدهی و کاهش هزینه‌های تعمییر و نگهداری پیشنهاد می کنیم از طرح تعویض دستگاه حضور و غیاب در مجموعه نانوتایم استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما به نشانی www.nanotime.ir مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید